Viral : "Puiii..Saya Tarak Suka Itu Cina Apek, India Uncle ...", Status Lelaki ini Dikongsi Lebih dari 10,000 kali


Status seorang pengguna Facebook, Eddie Putera, yang menceritakan perasaan 'tidak sukanya' kepada orang India dan Cina di Malaysia menjadi viral di media sosial sehingga dikongsi lebih 10,000 kali di Facebook dalam masa kurang 2 hari. 

 Secara ringkasnya, status berkenaan menceritakan alasan lelaki tersebut tidak menggemari kaum Cina dan India. Tetapi jangan salah faham, ia bukannya rasis. Apa yang menarik perhatian netizen adalah cara Eddie Putera menyampaikan mesej tersebut. 

 Status Eddie Putra : Puiii 
 Saya amat benci orang cina. Sebab dia orang bawa itu Cantonese Mee mari Malaya. Banyak sedap. Saya mau cuba bikin tapi tak sedap macam cina bikin. puiiiiii Saya amat benci orang India sebab bawa itu banana leaf kari sini Malaya mari. Banyak sedap. Saya cuba bikin itu macam punya kari tapi tak jadi. puiiiiiiii Saya tarak suka Cina Apek. Sebab dia bikin Chilli Crab manyak sedap. puiiii. Saya tarak wang mau makan crab. puiiiiii Saya tarak suka Itu India uncle jual kacang depan CIMB. Dia punya kacang sedap. hari hari mau bili. puiiiii wang juga kasi habis. Kanena tiu na seng pundek. Sudah sebati dalam kita punya hidup. 

Itulah warna warna indah hidup Malaysia. Cilaka orang cina banyak kaya makan babi. puiii. Dia kaya sebab dia rajin kerja maaaaa. kita kalau rajin pun boleh kaya maaaaaaa. Dia makan babi sebab dia punya ugama tarak marah. Kita punya ugama marah, so pergi makan ayam laaaa. lagi mau cerita. Pundek orang India minum todi. itu lu worang jangan jeles la. Melayu tarak boleh minum todi, pergi minum air sirap laa. itu pun mau kasi gaduh ka? 

 Itu Chan Maxby manyak tarak guna punya orang tua cina. Dia angkat gambar manyak cantik. kasi saya jeles. Andrew Boey pun wa menci, hari hari ada amoi cantik sana dia punya studio. puiiii. Kl Yeam saya benci. kasi racun saya macam macam camera. Edward Chan lagi cilaka sebab manyak slim walaupun sudah tua. puiiiiii. Irene Chen saya juga benci sebab dia angkat gambar macam magic, banyak cantik.

 Muralidharan Nair banyak saya tarak suka itu India, sebab kasi saya banyak job photo golf , sampai saya tak boleh rehat. puiiii. Edward Saminathan memang tarak guna punya kaki, dia pigi cameron highlands tarak ajak saya. puiiiiii. Joe Beez saya tak suka juga, sebab masuk saya punya kelas, sekarang sudah pandai. Puiii la lu worang. Malaysia indah. Jangan kasi kacau sebab lu mau sana duduk atas curi kami punya freedom, kami punya harmony. 1000 kali puiiiii. 

 Komen dari pengguna Kebanyakan pengguna media sosial memberikan respon positif terhadap status itu. Jacklyn Smile menulis : "Winnie Kee YYoung LeePhoebe ChewNic NgZety AdyreenAnba MdyJass Yip. what a great puiiiii article! lol love it so much" Shin Wang pula menulis "Puii..itu orang Melayu buat nasi lemak dan nasi kandar banyak sedap, buat aku makan tiap tiap hari bila balik kedah. Gemuk tau. penat aku Exercise bila balik kl .. Puiii" 

 Sharanjeet Lehl menulis " Puii.. saya manyak suka lu punya cerita laa.. hope kita semua happy2 sampai bila2.. say no to hate...peace.." Status Puiii itu menerima lebih dari 2,000 komen dan lebih 20,000 likes. 

(Sumber:Siakapkeli)
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment