10 Rumah Paling Mewah di Dunia

  Rumah adalah suatu aset yang penting kepada kita. Malah, rumah menunjukkan status kewangan seseorang. Entri kalini MG nak share info tentang 10 rumah paling mahal di dunia dan ownernya yang berstatus millionaire dan billionaire.

Kensington Palace Gardens
 Lokasi: London
 Nilai: $ 140,000,000
 Details: Terletak di London Billionaires Row, akan menambah sambungan bawah tanah dengan gelanggang tenis, pusat kesihatan, dan muzium automatik.
Pemilik: Roman Abramovich-jutawan Rusia dan pemilik firma pelaburan persendirian Millhouse LLC. Dia mungkin lebih dikenali di Eropah sebagai pemilik Kelab Bola Sepak Chelsea Liga Perdana Inggeris.

Seven The Pinnacle

Lokasi: Big Sky, Montana
Nilai: $ 155,000,000
Details: Hartanah terbesar di Kelab Yellowstone,mempunyai ski persendirian dan komuniti golf untuk mereka yang super kaya, rumah mempunyai lantai yang memgeluarkan haba, beberapa kolam renang, gimnasium, bilik wain bawah tanah, dan juga lif ski sendiri.Pemilik: Pemilik syarikat pemaju hartanah dan syarikat balak,serta pengasas bersama Kelab Yellowstone,Tim Blixseth  .Disebabkan kebankrapan kelabnya, perceraian, dan masalah lain telah menyebabkan hartanya berkurangan dalam tempoh beberapa tahun ini.

Hearst Castle

Lokasi: San Simeon, California
Nilai: $ 191,000,000
Details: Istana yang mempunyai 27 bilik tidur.Istana ini telah digunakan dalam filem The Godfather.
Pemilik: Pemegang amanah William Randolph Hearst. William Randolph Hearst merupakan hartawan akhbar pertama di Amerika.Kini tempat ini menjadi warisan dan tempat pelancongan dan ia juga merupakan sebahagian daripada California Sistem Park.




Ellison Estate


Lokasi: Woodside, California
Nilai: $ 200,000,000
Details: Hartanah 23 ekar ini mengandungi 10 bangunan, tasik buatan manusia , kolam ikan koi, ruangan minum petang, dan rumah mandi.
Pemilik: Larry Ellison-pengasas bersama Oracle dan orang ketiga terkaya di dunia pada tahun 2013, menurut Forbes.
 
18-19 Kensington Palace Gardens

Lokasi: London
Nilai: $ 222,000,000
Details: Sebuah lagi hartanah yang pada Billionaires Row, 18-19 ini sebaris dengan rumah William dan Kate Middleton. Kediaman ini mempunyai 12 bilik tidur, bilik mandian Turki style, kolam tertutup dan tempat letak kereta untuk 20 buah kereta.
Pemilik: Lakshmi Mittal-Ketua Arcelor Mittal, pengeluar keluli terbesar di dunia, dan, mengikut Forbes, dia merupakan salah seorang daripada 100 orang terkaya di India.
 
Four Fairfield Pond

Lokasi: Sagaponack, New York
Nilai: $ 248.500.000
Details: Rumah yang mempunyai 29 bilik tidur  ini berada di atas 63 ekar tanah dan ia mempunyai loji kuasa sendiri. Di dalamnya, terdapat 39 bilik mandi, gelanggang bola keranjang,pusat boling, gelanggang skuasy, gelanggang tenis, tiga kolam renang, dan ruang makan yang sepanjang 91 kaki.
Pemilik: Ira Rennert-pemilik Kumpulan Renco, sebuah syarikat  holding yang membuat pelaburan dalam pembuatan kereta dan peleburan. Beliau juga mempunyai pegangan dalam logam dan perlombongan.
 
Villa Leopolda
 
 
Lokasi: Côte d'Azure, Perancis
Nilai: $ 750,000,000
Details: Hartanah yang seluas 50 ekar ini mempunyai rumah hijau yang bersaiz komersil, kolam renang dan rumah renang, dapur luar, helipad, dan sebuah rumah tetamu yang lebih besar daripada kebanyakkan rumah jutawan yang lain. Rumah itu terkenal digunakan sebagai set dalam 1955 Hitchcock klasik To Catch a Thief.Pemilik: Lily Safra-Dermawan Brazil dan balu kepada Lebanese banker William Safra.
 
Antilia
 
Lokasi: Mumbai, India
Nilai: $ 1billion
Details: Antilia ini bukanlah merupakan sebuah rumah pada zahirnya . Ia merupakan bangunan 27 tingkat, mempunyai keluasan 400,000 kaki persegi, mempunyai enam tingkat tempat letak kereta bawah tanah, tiga pad helikopter, dan memerlukan 600 orang pekerja orang hanya untuk maintain bangunan.
Pemilik: Mukesh Ambani- manusia terkaya di India, dengan harta kekayaannya bernilai  $ 23.6billion, menurut Forbes. Ambani merupakan  pelabur di Reliance Industries, sebuah syarikat tenaga dan bahan.
 
 
Buckingham Palace
 
 
Lokasi: London
Nilai: $ 1.55billion
Details: Terdapat  775 bilik, termasuk 19 bilik negeri, 52 bilik tidur, 188 bilik kakitangan, 92 pejabat , dan 78 bilik mandi.
Pemilik: British Sovereign- yang terkini adalah Ratu Elizabeth II, yang telah memerintah sejak 6 Feb 1952.



 (Sumber:time.com)
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment