'Kami Dihalau Macam Anjing. Kami buat kerja untuk siapa ?' - Staff Poslaju

Kasihan dengan nasib yang menimpa seorang kakitangan Poslaju, Tom Yana, yang meluahkan rasa kecewanya diperlakukan seperti tidak bermaruah oleh Ambank Yap Kwan Seng. 

Beliau yang hanya menjalankan tugas, terpaksa berdepan dengan situasi yang tidak diduga kerana sikap pihak pengurusan Ambank cawangan berkenaan yang tidak mahu bertolak ansur sehingga menyukarkan tugasnya untuk menghantar barangan milik kakitangan Ambank berkenaan.



3.30 - 5.50 petang, backup Ambank Yap Kwan Seng. Barang mailing tak diambil kerana arahan dari pihak pengurusan Ambank.

Tak mengapa, dalam 15 minit kemudian baru dapat buat kerja di lobi, dalam pintu kaca. 

Kemudian didatangi oleh seorang lelaki Melayu, pengawal keselamatan menghalau saya keluar dan melakukan kerja-kerja itu di luar. 

"Boss tak bagi buat dalam ini sebab semak. Nanti orang-orang luar, kakitangan Ambank serta boss-boss di sini nampak tempat ini bersepah. Tak elok," katanya.

Kami Kurier Poslaju dihalau macam anjing. Kami buat kerja untuk siapa? Staff kau orang punya barang personal. Aku fikir, aku bekerja untuk logo tertera pada baju uniform ini saja. 

"Staff Ambank Yap Kwan Seng, please take note! Bos anda tidak mahu barang anda dihantar ke pejabat anda sejak minggu lepas, salam..." mesej kepada setiap penerima barangan yang berkenaan.

Terpaksa hubungi seorang-seorang. Handphone pula kehabisan bateri. Mujur ada hamba Allah ini beri gunakan handphone dia sekejap. Baik abang Despatch itu. 

"40 item bang oi!"

Begitulah nasib kakitangan Kurier Poslaju, diperlakukan seperti orang yang tiada maruah sedangkan mereka tidak bersalah. 

Tindakan pengurusan Ambank ini sememangnya tidak wajar dan dikritik oleh netizen kerana memandang rendah pekerja Kurier Poslaju. Sepatutnya pihak pengurusan mengenakan tindakan terhadap kakitangan mereka sendiri, bukannya pada pekerja Kurier Poslaju.

(Sumber: BeritaMalaysia)


Like page facebook kami : MannzzGloriaz
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment