AKHIRNYA MAT REMPIT INSAF SETELAH KENAL USTAZ AZHAR IDRUS

Aku mat rempit, setiap malam aktiviti aku dipenuhi dengan aktiviti belumbe muto di Area Kuala Ganu.
SERIUS aku mengaku 24 tahun hidup, aku memang dop kenal tikor sembahyang…apatah lagi nok GIsurau bala atau majlis ilmu..JAUH…Ayoh ngan MOK aku dop tahu nok buat mende(buntu).. bebelan MOK dan penampOr singgang AYOH jadi rutin harian aku ..BUKAN niat aku untuk membuka AIB aku ATAU sesiapa…tapi hanya sekadar BERKONGSI dengan saeng2..
MAT REMPIT MENGAJI

KENAL USTAZ AZHAR

Aku x brehi dengor ceramah agama.Sehinggalah aku dengo ayat ni dari ustaz Azhar.
Katanya ” Mung nok jadi mat rempit, jadi artis ker,,jadi mende2 pown..dop SALOH.. Tapi dengan syarat kene ikut syariat Islam..Doh nok buat guane memang mung wahi bawok mutor laju…Islam dop sekat…asalkan time semayang,,mung sembahyang…time gi surau…mung gi surau…NABI pown suh ayah2 ajar anok2 nek kuda…KUDA zaman lening mutorsikal r..”
satu agi..”Mung nok bawok orang puan atah mutor dop saloh..BULEH…tapi dengan syarat…mung letok ayah orang puan tu tengoh2…”HAHA
Alhamdulillah, aku mula SOLAT cukup lima waktu…aku tahu mok ngan ayoh aku suke sangat tengok aku beruboh…sebab sebelum gi kuliah Ustaz Azhar..dapat duit isi minyak rm 20..masyuk..huhu..mungkin gembira bedooh(teramat) tengok aku beruboh..siap SPONSER minyak 2T agi bulan2..selama ni dop bau laa…Hok paling aku suke…awek aku pakai tudung doh..name yer Fatin (bukan name sebenor..tapi memang COMEL r boh..tengok ayat r..haha)

START BELAJAR AL-QURAN DARI KOSONG

Aku start mengaji quran.Bukan senang nk ngaji,apatah lagi aku dekat 20 tahun x sentuh quran pung.
Last skali,aku dihadiahkan quran rumi oleh ayoh aku.Senang molek nk bace. doh la ada terjemahan setiap perkataan sekali.
belajar mengaji, quran,mengaji
Aku syorkan sesiapa yg baru nk belajar quran lewat umur macam aku ni,molek la cari,.x pung v hadioh ke tok hok keras lidoh.Wakakaka.
aku nasihat ni bukan apa,bulih la jugok pahala kalau sain2 ambe ikut nasihat ni.
(Sumber: belajarmengajiblog.wordpress)
Share on Google Plus

About Unknown

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment